May 26, 2014

Roma Deneyimlerim


İtalya'ya yilda yaklasik 50 milyon turist geliyor. Ulke ekonomisi icin muazzam bir kaynak. İtalya avrupada en fazla konaklama imkanina sahip olan ulke.
Size tavsiyem booking.com sitesi uzerinden rezervasyon islemlerinizi yapiniz. 
Roma Fiumicino havaalanindan Roma Terminale giden otobusler var. Bu otobuslerden biri ile Roma Termini'ye vardim. Roma Termini'ye yakin olan konaklama yerime geciyorum. Roma Terminiye yakin olmak sehir ici ve disi ulasimda cok kolaylik sagliyor.


Roma Terminali
Roma haritasibi elime aldigimda hertarafta tarihi eser var. Ben onceligi Vatikana verdim. Sehir ici otobus hatlarini kullanarak rahatlikla istediginiz yere gidebilirsiniz.
Vatikan, İtalya icinde ayri bir ulke. Kendi parasi, postasi, kurallar ... var. Dunyanin degisik yerlerinden gelen insanlar gozunuze carpiyor. Etrafta rahib ve rahibe kiyafetiyle dolasanlari goruyorsunuz. İceri girmek icin uzun bir sira gozume carpiyor. Vatikani detayli gezmek icin iki gune ihtiyaciniz var. Disarda insanlar vatikana yollanmak uzere mektuplar yolluyorlar. Bu kadar mektubu okumak icin ozel bir ekip lazim.
Vatikan
Vatikan'a yakin Tevere nehri var. Nehir pek temiz sayilmaz. Nehrin etrafinda spor icin yollar var. Su arttiginda bu yollar su altinda kaliyor. Nehrin ustunde bircok kopru var. Her kopru birbirinden farkli. Mimarisi ve bulunan heykeller farkli oluyor.
Tevere Nehri
Roma'da insandan cok heykel var. Her tarafta heykel var. Roma "Eternal City" yani sonsuzluk sehri olarak geciyor.
Bir sonraki duragim Kolezyum. Roma İmparatorlugu zamaninda gladyatorlerin savastigi yer. Burada savasmis gladyatorlerin sadece yuzde 2'si hayatta kalmis. Oldukca yuksek olan bu yapi 50 bin kisiyi barindiracak sekilde insa edilmis. Kolezyumun bir kismi celik yapi ile sarilmis. Bazi bolumler heran dusecek gibi duruyor. Kolezyumun etrafinda bircok tarihi yapi var.
Kolezyum
Kolaezyuma yakin olan Piazza Venezia şenrin en gozde yerlerinden biri. Zamaninda Musolini tarafindanda aktif olarak kullanilmis. Ozellikle Roma'ya uzaktan bakinca veya sehrin fotosunu cekince oldukca gosterisli.

Piazza Venezia
Gezilecek gorulecek yerler oldukca fazla. Ask Cesmesine dogru yol aliyorum. Ana yollardan ara yollara derken ask cesmesindeyim. Cok kalabalik. Canim suya girip yuzmek istiyor. Neyse Ya Sabır cekip kendimi frenliyorum. Kendimi bir anda Cin'de bi havuzda zannediyorum. Mahser gibi. Millet sol omuzunun uzerinden havuza ara atiyor. Tekrar gelinecegine inaniliyormus. Tabi İtalyanlar paralari havuzdan miknatisli cubukla cekiyorlar. Guzel bi gecim kaynagi.
Fontana Di Trevi - Aşk Çeşmesi
Duraklar bitmiyor. Bu sefer İspanyol Merdivenlerine dogru yol aliyorum. Hafif tepe olan burasi merdivenler ile kapli. Yukari dogru cikiyorum. Cikdikca tum sehri gormeye basliyorsunuz. Etrafta bircok cicek var. Nihayet merdivenlerden cikarak en uste variyorum. Tum sehir gozlerinizin onunde. Bir kenara cekilip dinleniyorum.
İspanyol Merdivenleri
Yoluma devam edip Villa Borghese Parkina dogru gidiyorum. Dinlenmek icin guzel bir yer. Ayni zamana bisiklet kiralayarak dolasabilirsiniz. Burasi rahatlamak icin guzel biryer. Parkin cikisinda tum sehri fotograflayabileceginiz bir alan var. Burada bircok foto cekiyorum.

S. Maria Maggidre Kilisesi ibadete acik. Gittiginizde ibadet edenleri goruyorsunuz. Ozellikle kilisenin ust isiklandirmasi cok guzel. İceride diz cokmus dua eden bir rahip heykeli dikkatimi cekti. Ayni zamanda gunah cikaranlari goruyorsunuz. Kilisenin her tarafinda buyuk kucuk bircok heykel var. Bu kadar heykelin bir ibadethanede olmasi beni sasirtiyor. İnsanlar heykellere karsi dua ediyor.

S. Maria Maggidre Kilisesi 
Roma'nin her tarafi tarihi veya tarihi bina seklinde insa edilmis. Roma'da tarihi bir film cekilse hic ekstra dekora gerek olmayacak. Her kosede bir cesme var. Bu cedmelerin suyu temiz.

Sonuc itibari ile kisa zamanda dunyanin onemli yerlerinden olan Roma'yi anlamak ve anlatmak mumkun degil. İtalyanlar ellerindeki tarihin bir tasini bile zayi etmeden cok guzel bir sekilde dunyaya sunuyorlar. Bunun karsiligini maddi ve manevi olarak aliyorlar.
Roma'dan ayrilirken icimi garip bir hüzün aliyor. Roma Termini'den tren ile Milano'ya dogru yola cikiyorum.

No comments:

Post a Comment