May 26, 2014

Milano Deneyimleri

Roma Termini'den tren ile Milano'ya dogru yol aliyorum. Yol boyunca bir cok tunelden geciyoruz. Italya' nin daglik bir ulke oldugunu goruyorum. Topraklarinin sadece beste biri tarima elverisli. Once Floransa daha sonra Bologna'dan geciyoruz. Floransa ve Bologna arasi oldukca daglik. 3 saat sonra Roma'dan Milano'ya geciyoruz.
Milano Terminali
Milano'ya ogle vakti vardim. Iner inmez bir sehir haritasi aldim. Haritayi kullanarak sehirde cok rahat dolasabilirsiniz. Kalacagim otele dogru yuruyorum. Otele varip istirahat ederken TV'ye bir goz atiyorum. Spor kanallari dikkatimi cekiyor. Spor kanallarinda mac oynanirken her iki taraftan konuklala mac takip ediliyor ve yorumlaniyor. Ortam heyecan verici. Roma'nin rakibine yenilmesi ile Juventus Sampiyon oluyor. Champin di Italia. Bir Juve taraftari olarak bende seviniyorum.
Artik sokaga cikma vakti geliyor. Corso Buenos Aires'e cikiyorum. Cok hareketli bir cadde. Milano'nun en hareketli caddesi. Arabalar vizir vizir. Etraf kalabalik kayniyor. Kaldirimlar oldukca genis. Hafif aclik var. Caddeden asagi suzulurken Turkish Kebap goruyorum. Aman Allahim. Hemen iceri giriyorum. Bi selamlasma hal hatir sormalar. Bi durum istiyorum. Sicak lavas ekmek arasina doner, marul, sogan, domates, aci biber ve yogurt koyup bi guzek cigara gibi sariyor arkadas. Bende bi kenara cekilip bi afiyetle yiyorum. Burasi sabah 4'e kadar acik. Vardiyali calisiyorlar. Bir cok arapda buranin mudavimlerinden. Buenos Aires caddesine kaldigim yerden devam ediyorum. Her taraf dukkan. Barlar, giyim dukkani, ayakkabi dukkani ... Fiyatlar € oldugu icin bana pahali geliyor. Etrafta kosan insarlar oldukca fazla. Her tarafta bisikletli yollar var.
Buenos Aires
Milano'da Roma'dan farkli olarak ikisey dikkatimi cekiyor. Bisikletler ve kosan insanlar. Sportif bir sehire benziyor. Sonra etrafta baska Turkish Kebaplar goruyorum. Bulundugum caddede 4 tane var. Milano'da yirmiden fazla yerde varmis. Baya bi yorulduktan sonra otele geri donuyorum. Yolumun ustunde Buenos Aires caddesinde bi cesmeden susuzlugumu gideriyorum. Yarina Allah Kerim.

Bugun Erasmus kapsaminda geldigim Milano Universitesi Bilgisayar Bolumunu ziyaret ediyorum. Bolume ulasip personelle tanistiktan sonra sistem odasini ve siniflari geziyoruz. Verilen dersler ve ders icerikleri hakkinda konusuyoruz. Kullanilan bilgisayarlar en az bes yillik. Windows agirlikli olan bilgisayarlar da ayni zamanda Linux da kurulu. Bazi dersler Linux isletim sistemi uzerinden isleniyor.  Siniflar ve laboratuvarlar camla cevrili. Dersi disaridan rahatlikla takip edebiliyorsunuz. Ayni zamanda uzaktan egitim icin kullanilan sistemi kontrol ediyoruz. Burada uzaktan egitim derslere yardimci olmak icin kullaniliyor.  Asil uzaktan egiti merkezi olan CTU'yu ziyarete gidecegim. Ag Sistemine bakan arkadasla sistem ve genel olarak konusuyoruz. Sabah 8 'de ise basladigini ve 16'da isi biraktigini soyluyor. Bu arada 55 dakikalik yemek arasi oldugunu soyluyor. Yemek yedikten sonra bi kahve molasi veriliyor. Kahve icin yakinda bir yere gidiyoruz. Italyanlar gunde 4 defa Espresso adinda sert bir kahve iciyorlar. Aslinda Turk kahvesi gibi. Kucuk bi fincan icinde ve zehir gibi. Ayni zamanda acayip bi muhabbet basliyor. El-kol hareketleri, gulmeler... Ben kahvemi daha buyuk fincanda istiyorum. Orda bulunanlar Turkiye ekonomisinin suanda iyi oldugundan bahsediyorlar. On bes dakika durduktan sonra Universiteye geri donuyoruz. Adi Joseph olan bu arkadas milano'ya yakin bi yerde kendisine ait evde yasiyormus. Evi uc yuz bin euroya almis. Milano merkezde bunun bes yuz bin oldugunu soyluyor.
Milano Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi

Milano Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi Ziyareti
Bilgisayar bolumunda bulunan Dr.Bingami ile gorusuyorum. Suanda Italya'da ekonomok durumun iyi olmadigini soyluyor. AB'den memnun degil. Eskiden daha iyi oldugunu belirtiyor. Italya'da vergilerin tum urunlerde %22 oldugunu ogreniyoruz. Benzin 1,7 €.
Arabalar genelde hatchback. Kucuk arabalar tercih ediliyor. Ayni zamanda bir cok motorsiklet mevcut. Ulasimda metro, tren, otobus ve taksi kullaniliyor. Suruculer cok duyarlilar. Isiklarda sari isik 10 sn gibi uzun suruyor.
Italyanlar giyimlerine dikkat ederler. Sadedirler. Her adim basi bi giyim ve ayakkabi dukkabi var. Zaten gozunuz hep biseylerde oluyor.
Burada normal bir market bulamadim. Zaten yemek yediginiz yerde icecekler oluyor. Tum yemek yerlerinde bira var. Insanlar siklikla iciyorlar. Fakat sarhos olani henuz gormedim. Demekki tadinda birakiyorlar. Benim icin enzor sey cay bulamamak. Cayi cok ozledim bide limon.  Burada cok az kisi cay iciyor onlarda evde yapiyorlarmis.
Milano'da yemek, gida, teknoloji ... fiyatlari TL yerine € koyarsaniz uymus olur. Haliyle euro daha degerli oldugu icin daha pahali gorunuyor. Asgari ucret 1200€ civarinda. Orta halli bir evin kirasi 800€.
Etrafta bolca kopek gezdiren kisiye rastliyorsunuz. Genelde yaslilar kopek gezdiriyor. Yanliz yasayan bircok kisi var diye dusunuyorum.
Seyyar pazarlara rastliyorum. Sebze, meyve, giysi gibi bircok urun var. Fakat pazarcilar saar 2 den sonra tezgahlarini topluyorlar. Gunu erkenden bitiriyorlar.
Milano'da Bir Pazar
San Siro 85 bin kisilik kapasitesi ile buyuk bir stad. Milan ve İnter maclarini burada oynuyor. Stad yolu boyunca birçok grafit örneği görmek mümkün.
San Siro

İtalya'ya gelmisken pizzasiz olmaz. Cevreyi bilenlerden nerede guzel ve guvenilir pizza var diye soruyoruz. Bize Pizzeria Spontini'nin cok meshur oldugunu soyluyorlar. Buenos Aires uzerinde bulunan bu yer cok meshur gorunuyor. Ogle vakti oraya dogru gidiyorum. Sira disari tasmis. İceride yer bosaldikca aliyorlar. Buradaki pizzanin tadi gercekten guzel. Yerken tereyaginin tadini aliyorsunuz. Pizzalari odun firininda pisiriyorlar. Bence odun atesi pizzanin tadinda cok etkili.

Bir hafta boyunca benimle ilgilenen  Bounes Aires caddesinde bulunan Turkish Kebab'da calisan arkadaslara tesekkur ederim. Muhabbet icin surekli ziyaret ediyordum.
Turkish Kebab Ayasofya
Artik donus vakti geliyor. Milan terminalde bulunan otobus ile Milan Malpensa havaalanina dogru yol aliyorum. Artik memlekete donus vakti.
Ataturk havaalaninda youtube'a giriste "bu site erisime kapatilmistir" yazisini gorunce artik Turkiye'de olduguma eminim.