July 28, 2013

Frekans Dağılımı, Korelasyon Analizi, Anova, Ki-Kare ve T-Testi Testi Uygulamaları


1.    ANKET SORULARI

1-Uzaktan Eğitim ile ders aldınız mı?
·         Evet
·         Hayır

2-Uzaktan Eğitimin yararlı olduğuna inanıyor musunuz?
·         Evet
·         Hayır

3-İleride Uzaktan Eğitim ile ders almayı düşünüyor musunuz?
·         Evet
·         Hayır
·         Olabilir

4- Uzaktan Eğitim pahalı mıdır?
·         Evet
·         Hayır
·         Bilmiyorum

5-Gelecek 10 yılda Uzaktan Eğitim, klasik eğitimin yerini alabilir mi?
·         Kesinlikle alır
·         Alır
·         Alamaz
·         Kesinlikle alamaz


2.      FREKANS DAĞILIMI


Uzaktan Eğitim ile ders aldınız mı?

Frequency
Percent
Valid Percent
Cumulative Percent
Valid
Evet
9
45,0
45,0
45,0
Hayır
11
55,0
55,0
100,0
Total
20
100,0
100,0


Ankete katılanların %45’i uzaktan eğitim almış. %55’i ise uzaktan eğitim almamıştır.



Uzaktan Eğitimin yararlı olduğuna inanıyor musunuz?

Frequency
Percent
Valid Percent
Cumulative Percent
Valid
Evet
18
90,0
90,0
90,0
Hayır
2
10,0
10,0
100,0
Total
20
100,0
100,0


Ankete katılanların çoğunluğu (%90) uzaktan eğitimin yararlı olduğunu düşünüyor.



İleride Uzaktan Eğitim ile ders almayı düşünüyor musunuz?

Frequency
Percent
Valid Percent
Cumulative Percent
Valid
Evet
7
35,0
35,0
35,0
Hayır
5
25,0
25,0
60,0
Olabilir
8
40,0
40,0
100,0
Total
20
100,0
100,0


Katılımcıların %40’ı ileride uzaktan eğitim ile ders almayı “olabilir” olarak seçmiştir. Sadece %25’i ileride uzaktan eğitim ile ders almayı düşünmemektedir.


Uzaktan Eğitim pahalı mıdır?

Frequency
Percent
Valid Percent
Cumulative Percent
Valid
Evet
6
30,0
30,0
30,0
Hayır
5
25,0
25,0
55,0
Bilmiyorum
9
45,0
45,0
100,0
Total
20
100,0
100,0

Katılımcıların çoğunluğunun uzaktan eğitimin fiyatı hakkında fikri yoktur.



Gelecek 10 yılda Uzaktan Eğitim klasik eğitimin yerini alabilir mi?

Frequency
Percent
Valid Percent
Cumulative Percent
Valid
Alır
12
60,0
60,0
60,0
Alamaz
8
40,0
40,0
100,0
Total
20
100,0
100,0


Anket sonuçlarına göre gelecekte uzaktan eğitim, klasik eğitimin yerini alır.

3.    TESTLER

3.1.  Anova

Örnek: Uzaktan eğitim ile ders alanlar ile ileride tekrar uzaktan eğitim ile ders almak isteyenler arasında anlamlı bir fark varmı dır?

H0 = Uzaktan eğitim ile ders alanlar ile ileride tekrar uzaktan eğitim ile ders almak isteyenler arasında anlamlı bir fark yoktur.

H1 = Uzaktan eğitim ile ders alanlar ile ileride tekrar uzaktan eğitim ile ders almak isteyenler arasında anlamlı bir fark vardır.


ANOVA
İleride Uzaktan Eğitim ile ders almayı düşünüyor musunuz?

Sum of Squares
df
Mean Square
F
Sig.
Between Groups
,425
1
,425
,526
,477
Within Groups
14,525
18
,807


Total
14,950
19




ANOVA  tablosunun Sig. (Anlamlılık) sütunundaki değerin 0,477 olduğu görülmektedir. Söz konusu değer 0,01’den büyük olduğu için, uzaktan eğitim ile ders alanların, ileride uzaktan eğitim ile ders almak isteyenler  arasında p > 0,05 düzeyinde istatistiksel olarak anlamlı değildir. Hipotezimiz kabul görmemiştir.


3.2.  Korelasyon Analizi

Örenk: Uzaktan eğitimin yararlı olup olmadığı ile gelecek de uzaktan eğitim ile ders alma istekleri arasındaki ilikinin yönünü ve şiddetini inceleyelim.

Correlations

Uzaktan Eğitimin yararlı olduğuna inanıyor musunuz?
İleride Uzaktan Eğitim ile ders almayı düşünüyor musunuz?
Uzaktan Eğitimin yararlı olduğuna inanıyor musunuz?
Pearson Correlation
1
,366
Sig. (2-tailed)

,112
N
20
20
İleride Uzaktan Eğitim ile ders almayı düşünüyor musunuz?
Pearson Correlation
,366
1
Sig. (2-tailed)
,112

N
20
20

Korelasyon katsayısı r=0,366 çıkmıştır. Buda değişkenler arasındaki ilişkinin pozitif olduğunu göstermektedir. Korelasyon katsayısı 0,7 den küçük olduğu için değişkeler arasındaki ilişkinin şiddeti güçlü değildir.


3.3.  Ki-Kare Testi

Örnek: Anketi cevaplayanların uzaktan eğitimin fiyatının pahalı olmasına verdikleri cevaplar arasında anlamlı bir fark varmı dır?

H0 = Anketi cevaplayanların uzaktan eğitimin fiyatının pahalı olmasına verdikleri cevaplar arasında anlamlı bir fark yoktur.

H1 = Anketi cevaplayanların uzaktan eğitimin fiyatının pahalı olmasına verdikleri cevaplar arasında anlamlı bir fark vardır.


Uzaktan Eğitim pahalı mıdır?

Observed N
Expected N
Residual
Evet
6
6,7
-,7
Hayır
5
6,7
-1,7
Bilmiyorum
9
6,7
2,3
Total
20



Test Statistics

Uzaktan Eğitim pahalı mıdır?
Chi-Square
1,300a
df
2
Asymp. Sig.
,522

Test Statistics tablosunun Asymp.Sig. (Anlamlılık) satırındaki değerlerden (p = 0,522, p > 0,05), olduğu için uzaktan eğitimin fiyatı hakkında verilen cevapların oranları arasındaki farklılıkların istatistiksel olarak anlamlı olmadığı anlaşılmaktadır. Yani H1 hipotezi reddedilmiştir.


Örnek: Uzaktan eğitim alan ve almayanlar arasında “Gelecek 10 yılda Uzaktan Eğitim klasik eğitimin yerini alabilir mi?” sorusuna verdikleri yanıtlar arasında anlamlı bir fark varmı dır?

H0 = Uzaktan eğitim alan ve almayanlar arasında “Gelecek 10 yılda Uzaktan Eğitim klasik eğitimin yerini alabilir mi?” sorusuna verdikleri yanıtlar arasında anlamlı bir fark yoktur.

H1 = Uzaktan eğitim alan ve almayanlar arasında “Gelecek 10 yılda Uzaktan Eğitim klasik eğitimin yerini alabilir mi?” sorusuna verdikleri yanıtlar arasında anlamlı bir fark vardır.


Ranks

Uzaktan Eğitim ile ders aldınız mı?
N
Mean Rank
Sum of Ranks
Gelecek 10 yılda Uzaktan Eğitim klasik eğitimin yerini alabilir mi?
Evet
9
8,72
78,50
Hayır
11
11,95
131,50
Total
20







Test Statisticsb

Gelecek 10 yılda Uzaktan Eğitim klasik eğitimin yerini alabilir mi?
Mann-Whitney U
33,500
Wilcoxon W
78,500
Z
-1,431
Asymp. Sig. (2-tailed)
,152
Exact Sig. [2*(1-tailed Sig.)]
,230a
a. Not corrected for ties.
b. Grouping Variable: Uzaktan Eğitim ile ders aldınız mı?

Test Statistics tablosunun Asymp. Sig. (Anlamlılık) satırındaki değerin 0,152 olduğu görülmektedir. Söz konusu değer 0,05’den büyük olduğu için, uzaktan eğitimden ders alma ile “Gelecek 10 yılda Uzaktan Eğitim klasik eğitimin yerini alabilir mi?” sorusuna verilen cevaplar  p > 0,05 düzeyinde istatistiksel olarak anlamlı değildir. Bu bulgulardan hareketle örneğimizde H1 hipotezi reddedilmiştir.

3.4.             T-Testi

Örnek: Uzaktan eğitim ile ders alan ve almayanların uzaktan eğitimin geleceği hakkında fikirleri  arasında anlamlı bir fark var mıdır?

H0 = Uzaktan eğitim ile ders alan ve almayanların uzaktan eğitimin geleceği hakkında fikirleri  arasında anlamlı bir fark yoktur.
H1 = Uzaktan eğitim ile ders alan ve almayanların uzaktan eğitimin geleceği hakkında fikirleri  arasında anlamlı bir fark var dır.

Group Statistics

Uzaktan Eğitim ile ders aldınız mı?
N
Mean
Std. Deviation
Std. Error Mean
Gelecek 10 yılda Uzaktan Eğitim klasik eğitimin yerini alabilir mi?
Evet
9
2,22
,441
,147
Hayır
11
2,55
,522
,157

Ankete katılanların çoğunluğu daha önce uzaktan eğitim ile ders almamıştır.


Independent Samples Test

Levene's Test for Equality of Variances
t-test for Equality of Means
F
Sig.
t
df
Sig. (2-tailed)
Mean Difference
Std. Error Difference
95% Confidence Interval of the Difference
Lower
Upper
Gelecek 10 yılda Uzaktan Eğitim klasik eğitimin yerini alabilir mi?
Equal variances assumed
3,998
,061
-1,474
18
,158
-,323
,219
-,784
,137
Equal variances not assumed


-1,501
17,967
,151
-,323
,215
-,776
,129

Independent Samples Test tablosunun Sig. (Anlamlılık) sütunundaki değerin 0,158 olduğu görülmektedir. Söz konusu değer 0,05’den büyük olduğu için, uzaktan eğitim ile ders almanın, uzaktan eğitimin geleceği hakkındaki fikirlerin arasındaki ilişkinin p > 0,05 düzeyinde istatistiksel olarak anlamlı değildir.

Örneğimizde t-testi sonuçları ve gruplara ait ortamlalar birlikte değerlendirildiğinde, H1 hipotezi reddedilmiş ve uzaktan eğitim ile ders almanın, uzaktan eğitimin geleceği hakkındaki fikirlerin üzerinde etkisi olmadığı tespit edilmiştir.

No comments:

Post a Comment