1. ANKET SORULARI
1-Uzaktan
Eğitim ile ders aldınız mı?
·
Evet
·
Hayır
2-Uzaktan
Eğitimin yararlı olduğuna inanıyor musunuz?
·
Evet
·
Hayır
3-İleride
Uzaktan Eğitim ile ders almayı düşünüyor musunuz?
·
Evet
·
Hayır
·
Olabilir
4-
Uzaktan Eğitim pahalı mıdır?
·
Evet
·
Hayır
·
Bilmiyorum
5-Gelecek
10 yılda Uzaktan Eğitim, klasik eğitimin yerini alabilir mi?
·
Kesinlikle
alır
·
Alır
·
Alamaz
·
Kesinlikle
alamaz
2. FREKANS DAĞILIMI
Uzaktan
Eğitim ile ders aldınız mı?
|
|||||
|
Frequency
|
Percent
|
Valid
Percent
|
Cumulative
Percent
|
|
Valid
|
Evet
|
9
|
45,0
|
45,0
|
45,0
|
Hayır
|
11
|
55,0
|
55,0
|
100,0
|
|
Total
|
20
|
100,0
|
100,0
|
|
Ankete katılanların %45’i uzaktan eğitim almış.
%55’i ise uzaktan eğitim almamıştır.
Uzaktan
Eğitimin yararlı olduğuna inanıyor musunuz?
|
|||||
|
Frequency
|
Percent
|
Valid
Percent
|
Cumulative
Percent
|
|
Valid
|
Evet
|
18
|
90,0
|
90,0
|
90,0
|
Hayır
|
2
|
10,0
|
10,0
|
100,0
|
|
Total
|
20
|
100,0
|
100,0
|
|
Ankete katılanların çoğunluğu (%90) uzaktan
eğitimin yararlı olduğunu düşünüyor.
İleride
Uzaktan Eğitim ile ders almayı düşünüyor musunuz?
|
|||||
|
Frequency
|
Percent
|
Valid
Percent
|
Cumulative
Percent
|
|
Valid
|
Evet
|
7
|
35,0
|
35,0
|
35,0
|
Hayır
|
5
|
25,0
|
25,0
|
60,0
|
|
Olabilir
|
8
|
40,0
|
40,0
|
100,0
|
|
Total
|
20
|
100,0
|
100,0
|
|
Katılımcıların %40’ı ileride uzaktan eğitim ile
ders almayı “olabilir” olarak seçmiştir. Sadece %25’i ileride uzaktan eğitim
ile ders almayı düşünmemektedir.
Uzaktan
Eğitim pahalı mıdır?
|
|||||
|
Frequency
|
Percent
|
Valid
Percent
|
Cumulative
Percent
|
|
Valid
|
Evet
|
6
|
30,0
|
30,0
|
30,0
|
Hayır
|
5
|
25,0
|
25,0
|
55,0
|
|
Bilmiyorum
|
9
|
45,0
|
45,0
|
100,0
|
|
Total
|
20
|
100,0
|
100,0
|
|
Katılımcıların çoğunluğunun
uzaktan eğitimin fiyatı hakkında fikri yoktur.
Gelecek
10 yılda Uzaktan Eğitim klasik eğitimin yerini alabilir mi?
|
|||||
|
Frequency
|
Percent
|
Valid
Percent
|
Cumulative
Percent
|
|
Valid
|
Alır
|
12
|
60,0
|
60,0
|
60,0
|
Alamaz
|
8
|
40,0
|
40,0
|
100,0
|
|
Total
|
20
|
100,0
|
100,0
|
|
Anket sonuçlarına göre gelecekte
uzaktan eğitim, klasik eğitimin yerini alır.
3.
TESTLER
3.1.
Anova
Örnek:
Uzaktan
eğitim ile ders alanlar ile ileride tekrar uzaktan eğitim ile ders almak isteyenler
arasında anlamlı bir fark varmı dır?
H0 = Uzaktan
eğitim ile ders alanlar ile ileride tekrar uzaktan eğitim ile ders almak
isteyenler arasında anlamlı bir fark yoktur.
H1 = Uzaktan
eğitim ile ders alanlar ile ileride tekrar uzaktan eğitim ile ders almak
isteyenler arasında anlamlı bir fark vardır.
ANOVA
|
|||||
İleride Uzaktan Eğitim ile ders almayı düşünüyor musunuz?
|
|||||
|
Sum of
Squares
|
df
|
Mean
Square
|
F
|
Sig.
|
Between Groups
|
,425
|
1
|
,425
|
,526
|
,477
|
Within Groups
|
14,525
|
18
|
,807
|
|
|
Total
|
14,950
|
19
|
|
|
|
ANOVA
tablosunun Sig. (Anlamlılık) sütunundaki değerin 0,477 olduğu görülmektedir.
Söz konusu değer 0,01’den büyük olduğu için, uzaktan eğitim ile ders alanların,
ileride uzaktan eğitim ile ders almak isteyenler arasında p > 0,05 düzeyinde istatistiksel olarak
anlamlı değildir. Hipotezimiz kabul görmemiştir.
3.2. Korelasyon Analizi
Örenk: Uzaktan eğitimin yararlı olup olmadığı
ile gelecek de uzaktan eğitim ile ders alma istekleri arasındaki ilikinin
yönünü ve şiddetini inceleyelim.
Correlations
|
|||
|
Uzaktan
Eğitimin yararlı olduğuna inanıyor musunuz?
|
İleride
Uzaktan Eğitim ile ders almayı düşünüyor musunuz?
|
|
Uzaktan Eğitimin yararlı olduğuna inanıyor musunuz?
|
Pearson Correlation
|
1
|
,366
|
Sig. (2-tailed)
|
|
,112
|
|
N
|
20
|
20
|
|
İleride Uzaktan Eğitim ile ders almayı düşünüyor musunuz?
|
Pearson Correlation
|
,366
|
1
|
Sig. (2-tailed)
|
,112
|
|
|
N
|
20
|
20
|
Korelasyon katsayısı r=0,366
çıkmıştır. Buda değişkenler arasındaki ilişkinin pozitif olduğunu
göstermektedir. Korelasyon katsayısı 0,7 den küçük olduğu için değişkeler
arasındaki ilişkinin şiddeti güçlü değildir.
3.3. Ki-Kare Testi
Örnek:
Anketi cevaplayanların uzaktan eğitimin fiyatının pahalı olmasına verdikleri
cevaplar arasında anlamlı bir fark varmı dır?
H0
= Anketi cevaplayanların uzaktan eğitimin fiyatının pahalı olmasına verdikleri
cevaplar arasında anlamlı bir fark yoktur.
H1
= Anketi cevaplayanların uzaktan eğitimin fiyatının pahalı olmasına verdikleri
cevaplar arasında anlamlı bir fark vardır.
Uzaktan
Eğitim pahalı mıdır?
|
|||
|
Observed
N
|
Expected
N
|
Residual
|
Evet
|
6
|
6,7
|
-,7
|
Hayır
|
5
|
6,7
|
-1,7
|
Bilmiyorum
|
9
|
6,7
|
2,3
|
Total
|
20
|
|
|
Test
Statistics
|
|
|
Uzaktan
Eğitim pahalı mıdır?
|
Chi-Square
|
1,300a
|
df
|
2
|
Asymp. Sig.
|
,522
|
|
Test Statistics tablosunun
Asymp.Sig. (Anlamlılık) satırındaki değerlerden (p = 0,522, p > 0,05),
olduğu için uzaktan eğitimin fiyatı hakkında verilen cevapların oranları
arasındaki farklılıkların istatistiksel olarak anlamlı olmadığı
anlaşılmaktadır. Yani H1 hipotezi reddedilmiştir.
Örnek: Uzaktan eğitim
alan ve almayanlar arasında “Gelecek 10 yılda Uzaktan Eğitim klasik eğitimin
yerini alabilir mi?” sorusuna verdikleri yanıtlar arasında anlamlı bir fark
varmı dır?
H0 = Uzaktan eğitim alan ve
almayanlar arasında “Gelecek 10 yılda Uzaktan Eğitim klasik eğitimin yerini
alabilir mi?” sorusuna verdikleri yanıtlar arasında anlamlı bir fark yoktur.
H1 = Uzaktan eğitim alan ve
almayanlar arasında “Gelecek 10 yılda Uzaktan Eğitim klasik eğitimin yerini
alabilir mi?” sorusuna verdikleri yanıtlar arasında anlamlı bir fark vardır.
Ranks
|
||||
|
Uzaktan Eğitim ile ders aldınız mı?
|
N
|
Mean
Rank
|
Sum of
Ranks
|
Gelecek 10 yılda Uzaktan Eğitim klasik eğitimin yerini alabilir
mi?
|
Evet
|
9
|
8,72
|
78,50
|
Hayır
|
11
|
11,95
|
131,50
|
|
Total
|
20
|
|
|
Test
Statisticsb
|
|
|
Gelecek
10 yılda Uzaktan Eğitim klasik eğitimin yerini alabilir mi?
|
Mann-Whitney U
|
33,500
|
Wilcoxon W
|
78,500
|
Z
|
-1,431
|
Asymp. Sig. (2-tailed)
|
,152
|
Exact Sig. [2*(1-tailed Sig.)]
|
,230a
|
a. Not corrected for ties.
b. Grouping Variable: Uzaktan Eğitim ile ders aldınız mı?
|
Test Statistics
tablosunun Asymp. Sig. (Anlamlılık) satırındaki değerin 0,152 olduğu
görülmektedir. Söz konusu değer 0,05’den büyük olduğu için, uzaktan eğitimden
ders alma ile “Gelecek 10 yılda Uzaktan Eğitim klasik eğitimin yerini alabilir
mi?” sorusuna verilen cevaplar p >
0,05 düzeyinde istatistiksel olarak anlamlı değildir. Bu bulgulardan hareketle
örneğimizde H1 hipotezi reddedilmiştir.
3.4.
T-Testi
Örnek: Uzaktan eğitim ile ders alan ve almayanların uzaktan eğitimin geleceği
hakkında fikirleri arasında anlamlı bir
fark var mıdır?
H0 = Uzaktan eğitim ile ders alan ve almayanların uzaktan eğitimin
geleceği hakkında fikirleri arasında
anlamlı bir fark yoktur.
H1 = Uzaktan eğitim ile ders alan ve almayanların uzaktan eğitimin
geleceği hakkında fikirleri arasında
anlamlı bir fark var dır.
Group
Statistics
|
|||||
|
Uzaktan Eğitim ile ders aldınız mı?
|
N
|
Mean
|
Std.
Deviation
|
Std.
Error Mean
|
Gelecek 10 yılda Uzaktan Eğitim klasik eğitimin yerini alabilir
mi?
|
Evet
|
9
|
2,22
|
,441
|
,147
|
Hayır
|
11
|
2,55
|
,522
|
,157
|
Ankete katılanların çoğunluğu
daha önce uzaktan eğitim ile ders almamıştır.
Independent
Samples Test
|
||||||||||
|
Levene's
Test for Equality of Variances
|
t-test
for Equality of Means
|
||||||||
F
|
Sig.
|
t
|
df
|
Sig.
(2-tailed)
|
Mean
Difference
|
Std.
Error Difference
|
95%
Confidence Interval of the Difference
|
|||
Lower
|
Upper
|
|||||||||
Gelecek 10 yılda Uzaktan Eğitim klasik eğitimin yerini alabilir
mi?
|
Equal variances assumed
|
3,998
|
,061
|
-1,474
|
18
|
,158
|
-,323
|
,219
|
-,784
|
,137
|
Equal variances not assumed
|
|
|
-1,501
|
17,967
|
,151
|
-,323
|
,215
|
-,776
|
,129
|
Independent
Samples Test tablosunun Sig. (Anlamlılık) sütunundaki değerin 0,158 olduğu
görülmektedir. Söz konusu değer 0,05’den büyük olduğu için, uzaktan eğitim ile
ders almanın, uzaktan eğitimin geleceği hakkındaki fikirlerin arasındaki
ilişkinin p > 0,05 düzeyinde istatistiksel olarak anlamlı değildir.
Örneğimizde
t-testi sonuçları ve gruplara ait ortamlalar birlikte değerlendirildiğinde, H1
hipotezi reddedilmiş ve uzaktan eğitim ile ders almanın, uzaktan eğitimin
geleceği hakkındaki fikirlerin üzerinde etkisi olmadığı tespit edilmiştir.
No comments:
Post a Comment