October 19, 2018

ABDULKADİR - ARAPÇA



Abdülkadir el-Cezairî, tam adı Abdülkadir bin Muhyiddin bin Mustafa el-Hasanî el-Cezairî (Arapça: عبد القادر الجزائري; d. 6 Eylül 1808, Guetna - ö. 26 Mayıs 1883, Şam), 19. yüzyılda Cezayir halkının Fransız boyundurluğuna karşı mücadelesine (1840-1846) önderlik eden ve Cezayir Devleti'nin temelini atan din adamı ve asker.

Ey Abdülkadir! Ey Sancaktar, Yüceliğimiz elimizden gitti. Derdimize deva ol Ey Sancaktar, yükselt Ey Efendim bizi yücelere, Ey Abdülkadir! Ey Sancaktar, Yüceliğimiz elimizden gitti. Derdimize deva ol Ey Sancaktar, yükselt Ey Efendim bizi yücelere, (Nakarat) Ey Efendim Abdurrahman, çabaların dönüyor, güzelleşiyor Sen ki eğilmeyen bir adamsın, Yolunda olmak şereftir Ey Efendim Abdurrahman, çabaların dönüyor, güzelleşiyor Sen ki eğilmeyen bir adamsın, Yolunda olmak şereftir Nakarat x 2 Ey bu şehrin Efendisi, Senin toprağında olmakla güvendeyiz Ey bu şehrin Efendisi, Senin toprağında olmakla güvendeyiz Ey Hevari'nin Efendisi, değerli sultan En yüce Sultan Abdullah derdime şifa ver Nakarat x 3 Ey (sultan) beladır sensizlik, çaremse azdır Beni şaşkına çevirdi, uzun zaman senden uzak kalmak Ey (sultan) beladır sensizlik, çaremse azdır Beni şaşkına çevirdi, uzun zaman senden uzak kalmak Nakarat x 3 la la la la la.......... Ahlar beni yiyip bitiriyor, ferahlat, çare ol halime Ey Efendim Abdurrahman, çare ol, çare ol, çare ol

No comments:

Post a Comment