March 12, 2013

Sakat Bir Hizmet Anlayışı

Ülkemizde teknoloji gerçekten en gelişmiş ülkeleri aratmayacak şekilde kullanılmaktadır. Sadece kişisel değil aynı zamanda kurumsal olarak da bayağı etkiniz. Bu da milletimizin teknolojiye olan merakının çok olduğunu ve hızlı bir şekilde teknolojiye adapte olduğunu gösteriyor. Olaya birde farklı bir açıdan bakalım. Gerçekten ülkemizdeki kurumlar işlerin etkin ve hızlı olarak yapılması için iyi bir örgütlenmeye sahip midirler?

Dün başka bir şehire kargo göndermem gerekiyordu. Kargo göndermeden önce 3 tane çıktı almam gerekiyordu. Bende kargoya doğru ilerlerken çıktı alabileceğim yerlere baktım. Bir kırtasiyeye girdim ve yazıcı olmadığını öğrendim. Neyse, yola devam ederken bir kaç bilgisayarcıya daha uğradım fakat yazıcıları yokmuş. La havle çekerek kargoya gittim. Ne yazık ki Yurtiçi Kargoda çıktı alabileceğim bir bilgisayar, bir zarf ve fotokopi makinesi olmadığını söylediler. Tekrar geri döndüm ve bir internet cafeden işlerimi hallettim. Bu arada 1 saat zaman kaybım oldu ve moral bozukluğu yaşadım.

Ülkemizde parmak ile gösterilen bir kargo şirketinin hizmet anlayışının bu şekilde olmasının hiç kabullenemedim. Bu anlayış çok şey kaybettirir. Ne yazık ki dünyadaki örneklerine baktığımızda, kargo ofislerinde fotokopi makineleri, yazıcılar, zarflar... hepsi mevcuttur.

Yönetim anlayışında teknoloji sadece olması gereken ayaklardan biridir, amaç müşteri memnuniyetidir. Başkalarına ait teknolojileri kullanabiliriz, başkasının ürettiği bilgiyi de kullanabiliriz fakat başkasının aklı ile akıllanamayız.


No comments:

Post a Comment